Üritusturunduse fookused 2017

 

Üritusturunduse fookused 2017: eesmärgid, innovatsioon ja tulemused

 

Virtuaalsus murrab sisse

Et külalisi pidevalt üllatada, võttis Orangetime 2016. aastal kasutusele ühtekokku 16 innovatsiooni. Debüüdi tegid virtuaalreaalsust kasutavad promotsioonilahendused, virtuaalreaalsuse ja pärismaailma sümbioosid, digitaalsed lauamängud, publiku kaasamiseks ja konverentsiettekannete elavdamiseks mõeldud mobiilirakendused, lõbus visatav mikrofon, professionaalsed networking-platvormid, robotite kaasamine erinevates funktsioonides, Eesti esimene pannkoogiprinter jne.

Event versus meeting?

Eelmise aasta märksõnadeks kujunesid Orangetime’i tegevjuhi Eve Peetersoni sõnul innovatsioon, publiku kaasamine, networking ja aktiivsus, kuid neist kõigist ülimuslikum oli eesmärgistatus.

Löögi all on need klassikalised üritused (eventid), kus inimesed saavad tööalaselt kokku, et lobiseda, kuulata kontserti, maitsta head sööki ja jooki, vahel kuulata kohustuslikus korras ära mõni ettekanne. Kõigil on oma hobid, pere ja sõbrad ning kui kutsuja ei paku midagi tõeliselt erilist, investeerib inimene oma limiteeritud aja pigem eraellu.

Populaarsust on kogumas skandinaavialikud meetingud ­– head vastet selle sõnale eesti keeles justkui polekski, sest koosoleku all peetakse silmas pigem väiksemas ringis igapäevast operatiivset infovahetust. Meeting on mõeldud oma töötajate informeerimiseks ja motiveerimiseks või klientide lojaalsuse kasvatamiseks. Tullakse kohale, et sõlmida ja kinnistada olulisi tutvusi, kuuluda vajalikesse gruppidesse, saada ligi eksklusiivsele infole ning areneda edasi oma organisatsioonis, saades nii reaalset kasu.

“Rahvusvahelise meeting-maailmaga võrreldes on Eestis veel tublisti tööd ees, kuna üritusturunduses ollakse täna sageli rahul sellega, kui suudetakse pakkuda uusi toiduelamusi, nauditavat meelelahutust, sähvivaid tulesid, positiivset keskkonda ja emotsiooni,” ütles Peeterson. “Emotsiooni loomisest räägiti aastaid tagasi kui sündmuse olulisimast komponendist, kuid kas äkki oleme sellesse etappi liiga kauaks pidama jäänud?’’

Eesmärk on püha

Eesti juhtiva üritusturundusagentuuri juhina pakub Eve Peeterson välja 2017. aasta suunad, mis võiksid inspireerida korraldajaid viima sündmuste taset Eestis veel kõrgemale ning pidama positiivse õhkkonna loomist eesmärgi asemel lähtepunktiks.

Ta nimetab kõige olulisemaks märksõnaks EDUTAINMENTi ehk education + entertainment koosluse. See tähendab, et ürituste sisu muutub osalejatele järjest tähtsamaks ning soovitakse näha rohkem motivatsioonikõnelejaid ja oma ala tipp-spetsialiste, kellelt saada indu ja uusi teadmisi. Luuakse rohkem sisukaid üritusi, mille eel seatakse eesmärgid ja mõõdetakse tulemusi. Üritusele tulnud töötajad või kliendid saavad tänu koosviibimisele targemaks ja paremaks inimeseks. Nende suhtumine ja käitumine muutuvad soovitud suunas ning nad on piltlikult öeldes motiveeritud ka maailma enda ümber paremaks muutma.

Teise trendina nimetab Peeterson ürituse unikaalse kogemuse loomist igale inimesele individuaalselt. “Eks aeg näitab, kui kiiresti see meie koduturu ürituste külastajale silma hakkab paistma, kuid üldiselt pikemas perspektiivis enam one-size-fits-all lähenemine ei toimi.”

Kolmandaks hakatakse rohkem tähelepanu pöörama ürituste laiemale taustale ja sotsiaalsele mõõtmele. Aina vähem luuakse eraldiseisvaid üritusi lihtsalt koos pidutsemise nimel, pigem on eesmärgiks ka kogukonnas positiivsete muutuste esilekutsumine. Näiteks seotakse sündmuse korporatiivseid eesmärke heategevuse või vabatahtlike aktsioonidega.

Kaovad üritused, millel puudub eesmärk ja tulemus.

Fantaseerime natuke ehk kuhu edasi?

 Digitaalsed ja virtuaalsed lahendused alles alustavad oma võidukäiku. Usutavasti võib üritustel tulevikus kasutusel näha vähemalt mõnda järgmistest:

  • Suurematel üritustel live-streaming drooni abil
  • Virtuaalsed üritused ja konverentsid
  • Virtuaalsed assistendid, botid, tehisintellekti abi
  • Pidevalt tekkiv ja muutuv tagasiside – suurandmete (Big Data) kasutamine, osalejate tagasiside kogumine reaalajas
  • Sensorite laiem kasutuselevõtt (nt randmepaelad maksmiseks, kontodele sisselogimiseks, info vahetamiseks, registreerimiseks)
  • Vahendatud reaalsuse ja virturaalreaalsuse maailmade loomine füüsilise keskkonna asemel
  • 3D-printimise levik
  • Gamification õppimismeetodina
  • Ürituskorraldusplatvormide tähelend

 

 

The future is now :)

Pannkoogiprinter

Pannkoogiprinter

Jaga seda postitust...

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga