Aastaks 2021 on arengud tehnoloogias ja sotsiaalmeedias loonud täiesti uue dimensiooni.
Ürituste maailm on rikastatud värskete väljenditega ja veel kaks aastat tagasi võimatuna tundunud tegevused on igapäevaselt loomulikud. Virtuaalkohtumised, hübriidkonverentsid, virtuaalstuudiod, avatarid, online koolitused, veebiseminarid jne.
Kõigest paari klikiga lööme kaasa virtuaaltuuril Serengeti rahvuspargis ning lihtinimestena saame osaleda parasjagu avakosmoses viibivate astronautide Q&A sessioonil.
Seetõttu on paslik meenutada, millest veebikaamerate ning -ülekannete plahvatus alguse on saanud.
Esimene veebiülekanne sündis 1993. aasta novembris Cambridge Ülikoolis sealsete arvutiteadlaste poolt kes hakkasid jälgima pealabori kohvimasinat.
Selleks olid praktilised põhjused. Nimelt töötasid teadlased suures hoones erinevatel korrustel paiknevates laborites ja tihti juhtus, et maja ainsasse kohviruumi jõudes oli neile eluliselt vajalik musta värvi jook jälle otsas.
Maailma esimene veebikaamera paigaldatigi suunaga kohvimasinale. Esialgu tegi uuenduslik kaamera 3(!) pilti minutis. Arvutinsenerid kirjutasid lihtsa tarkvara, mis võimaldas neid pilte kõikidel asjaosalistel siseveebist reaalajas jälgida. See elimineeris kohvimasina jälgimiseks igasuguse füüsilise pingutuse ja vähendas emotsionaalset stressi, mida varem võis tühi kohvikann tekitada.
Kaamerapilt andis võimaluse hoida silma peal, millal oli mõistlik tass haarata ning oma samme pealabori suunal seada.
22.novembril 1993 jõudis videopilt reaalajas töötavast kohvimasinast avalikult ülemaailmsesse veebi ning sai lühikese ajaga miljoneid vaatamisi.
Täna võib see tunduda jabur, kuid sel ajal oli tegemist revolutsioonilise tehnikaimega mida jälgiti Internetis üle maailma.
Väljaspoolt ülikooli laekusid tehnikahuvilised, et tilkuvat kohvikannu oma silmaga näha ning jaapanlased palusid kohvikannu juurde lisada öisel ajal tule, et see oleks jälgitav ka erinevates ajavööndites.
10 aastat hiljem otsustati vaatamata paljude fännide vastumeelele kaamera väljalülitada. Selline algeline tarkvara oli oma ajale jalgu jäänud.
Ülemaailmselt kuulus kohvimasin osteti eBay oksjonil Saksa ajakirja Der Spiegel toimetuse poolt, kes sellega taas kohvi hakkas keetma.
– – –
Comments
There are no comments yet.