Web Summit – maailma suurim datakonverents

Data is the big thing. Web Summit ei ole lihtsalt tehnoloogia, vaid nagu korraldajad ise nimetavad, siis maailma suurim datakonverents.

Järgneva kirjatüki eesmärk ei ole seda sündmust detailideni kirjeldada, sest seda materjali leiate Internetist piisavalt ja päeva lõppedes peab seda kõike ise kogema. Pigem pean oluliseks anda edasi sisulisi mõtteid.

 Lissabonis toimuval Web Summitil osaleb igal aastal kuni 70,000 inimest ja sündmusel kajastatakse teemasid tervishoiust kuni autotootmiseni.

Osaliselt annab ürituse mastaap võimaluse luua enda jaoks sisutihe programm ning väljuda pärast 4ndat päeva targema ja parema inimesena.

Minu tähelepanu oli paljuski suunatud startupindusele, sellega seonduvale ja vähem ürituse ülesehitusele. Uskuge mind, ürituste struktuuride ja detailide õppimiseks ei ole vaja Eestist välja minna.

4 intensiivset päeva aitasid koguda kokku 21 juhtmõtet, mida enda ettevõtmistes ja igapäevaelus rakendada. Osaliselt võivad need kõlada kordamisena, aga klišeelikel mõtetel ja nende kasutamisel on oma põhjus.

Toon esile neist 6.
1. Meeskond on prioriteet nr 1.
Ei ole vahet, kas me räägime idufirma loomisest, osakonna või suurettevõtte juhtimisest – enne tegutsemist peavad sinu ümber olema head inimesed. Mida rohkem ma inimestega suhtlen, seda enam saan sellest aru. Olen selle mõtte tulihingeline fänn ja tean, et head inimest peab väärtustama ja hoidma.
2. Jaga ära ülesanded mida sinule endale ei meeldi teha.
Mõistlik on tegeleda nende asjadega, milles oled tugev ja mis on meelepärased. See muudab väga palju protsesse efektiivsemaks ja hoiab fookust õiges kohas.
3. Tekita usaldust.
Usaldus peab tekkima nii meeskonnaliikmete kui kliendi poolt. Sinu toode peab olema usaldusväärne ja sina ise pead olema usaldusväärne ning läbipaistev.
4. Ole kannatlik. 
Parem targalt seista, kui lollilt joosta. Mõtteid peas võib olla palju, aga kõike suuri asju ei tohiks korraga ette võtta. Tee samm-sammult, järjekindlalt ja põhjalikult.
5. Leia vastus küsimusele ‘’miks oled parem kui sinu konkurent?”
Ükskõik millist tüüpi ettevõtlusega tegeled või äri arendad, mõtle ülaltoodud küsimusele. Kui oled sellele vastuse välja mõelnud, siis järgmiseks tee see enda toodet tarbivale kliendile selgeks. Klient peab mõistma, miks sa oled parim.
6. Kogu infot tehnoloogia abil, aga vasta inimesena.
Robotite tähtsus ja üldine automatiseeritus kasvab, aga inimkontakt ja selle olulisus jääb alles.

 

Mikk