Kuidas korraldada üritust eriti uudishimulikele? (EXCITE case study)

Kui ürituse sihtgrupiks on oma ala absoluutsed tipud, jääb ürituse korraldamisel eksimisruumi vähe – eriti IT-sektori puhul, kelle esindajad ettevõtmise tehnilist poolt lennult mõistavad. IT-tippkeskuse EXCITE konverentsi lahendus tõestab ometigi, et üllatada on võimalik ka kõike näinud e-tiigreid.

300 eksperdi üle riigi Tallinnasse kokkukogumine on omaette väljakutse. Teame ju kõik oma esmast reaktsiooni mis tahes üritusekutse puhul: aga kes veel tulevad? Ei soovi keegi hõredas saalis lektoriga tõtt vaadata ning poliitikakujundajad ja IT-ettevõtjad pole just see seltskond, keda tikuvõileivad ja tervitusjook kohale meelitaks.

Sestap pidi eelkommunikatsioon olema kuulikindel ja ürituse eesmärkide suhtes mitte mingit kahtlust üles jätma. Ambitsiooniga Orangetime tagasi ei hoidnud: kõlama pidi jääma, et just 9. märtsil Proto Avastustehases sõnastatakse IT-valdkonna järgmiste aastaste väljakutsed ja eesmärgid.

Ütlematagi on selge, et poleks midagi piinlikumat tõrkuvast võrgust või pikslitesse mattuvast monitoripildist IT-edulugusid jutlustaval konverentsil. Seega tuli taustajõud esimese klassi valmisolekusse viia teatrimõõtu proovitsükliga, kus lõid kaasa kõik esinejad.

Energiast pulbitsev ekraanigraafika moodustas koos pingeid maandavate humoorikate vaheklippidega Kait Kalliga peaosas ühtse terviku tehislikkusest ja inimlikkusest – mis ju laias laastus tulevikumaailma peamiseks väljakutseks ongi. Lavaline paigutus rõhutas ühelt poolt kõigi paneelis osalejate võrdsust, teisalt aga jättis iga sõnavõtja häälele piisava ruumi kõlada.

Ent, nagu mainitud, ennekõike määrab ürituse õnnestumise ikkagi sisu ja siin ei saanud midagi juhuse hooleks usaldada. Johannes Tralla taolise tõmbenumbri kutsumisest moderaatoriks ei piisanud – ka tema eelnev briifimine pidi katma kõik võimalikud riskid. Rääkimata esinejatest, kes ootusi ei petnud ja loosungi „Tulevik kuulub uudishimulikele“ auga välja mängisid.

Comments

There are no comments yet.

Leave a comment