Miks me sellest räägime?
Paljudele inimestele meeldib jagada nii sotsiaalmeedias kui füüsilisel kohtumisel oma kogemusi – olgu selleks kinodesse jõudnud uus film, mõni tore teatrielamus, mõnus õhtusöök restoranis või ülihästi korraldatud üritus. Niisamuti võiksime rääkida ning jagada kogemusi annetamisest ja heategevusest üldiselt. Mida rohkem seda teemat hoida aktuaalsena ja sõna levitada, siis seda enam on võimalus, et rohkem inimesi panustab mõne reaalse probleemi lahendamisse. Sõnal on suur jõud.
Käitumisteadlaste sõnum on, et igasugune heategevus muudab annetajad õnnelikumaks. Ja õnnelikkus võiks olla tugeva ühiskonna üks alustaladest – see muudab meid enesekindlamaks, tervemateks nii füüsiliselt kui vaimselt ja tekitab tahtmise seda ka teistele jagada. Ahelreaktsioon. Inimeste abistamine paneb järgmised inimesed annetama ja kannab õnnefaktorit edasi.
30 minutit iseseisvat uurimistööd viis toreda tulemuseni, et Euroopa kaks kõige suuremat annetajariiki on Taani ja Holland mille elanikud kuuluvad ühtlasi ka TOP10 maailma kõige õnnelikemate rahvaste hulka. Kui tahta veel seoseid luua, siis teadupoolest on nendes riikides üheks populaarseks liikumisvahendiks jalgratas – jalgrattasõit tõstab serotoniinitaset ja ka see teeb inimesed õnnelikumaks.
Olgu nende ratastega nagu on, aga iga annetus loeb. Päriselt. Heategevuseks ei saa olla õiget või valet aega. Sõltumata majanduslikust olukorrast ei tohiks seda kunagi unustada ja tasub meeles pidada, et alati on neid kellel on abi vaja. Orangetime enda klientidele jõulukingitusi ei tee, vaid laseb neil valida, kellele pühade ajal rahaline annetus suunata. Meie pühadeaegne panus läks sel korral kahele organisatsioonile:
1. MTÜ Buceli, kes toimetab ilma vahendajateta vajalikku abi ja varustust otse Ukraina rindele
2. SOS Lastekülale
Enamikul meist on see võimalus panustada kas oma aega või raha. Kõike vastavalt oma võimetele. Märkame ja hoolime!
Comments
There are no comments yet.